6 Kasım 2013 Çarşamba

Nedir şu Satürn olayı?


Satürn döngüsü… Sıkça duymuş “o ne ya?” demişsinizdir, demediyseniz; deyin.
Satürn, Arapça ismiyle Zühal, gözle görülen beş gezegenden biri, Jüpiter’den sonra Güneş sistemindeki en büyük ikinci gezegen, gaz devi ve hakkında söylenebilecek yüzlerce astronomik veri… Peki, her şey iyi ama bu gaz topu gezegen bizleri nasıl etkiliyor?

Satürn astrolojide gökyüzündeki en önemli gezegenlerden biridir, klasik astroloji sisteminde Oğlak ve Kova burçlarının yöneticisi -ki bugün hala kova burcunun ikinci yöneticisidir- 29,5 yılda bir döngüsünü tamamlar. Disiplin, kuralcılık, geleneksellik, katı tutum, diretme, inatçılık, ketumluk gibi özellikleri vardır ve bu özellikleri eğer zararlı etki almadıysa bulunduğu evde uygular.

Giriş yaptığı burçta 2,5 yıl kalan Satürn, bu 2,5 yılda kişinin hayatına birçok değişiklik getirir; özellikle gençlik döneminde. Bilen bilir, Satürn’ün girdiği yeri dağıtıp, ardından “hadi şimdi toparla” dercesine kişiyi kendiyle bırakması, onu cadaloz bir anne ya da bir mahalle ağabeyine benzetme nedenimdir esasen. Şöyle anlatayım; Satürn burcunuza girdi ya da yaklaştı. Sizde bir sıkılmalar, gerilimler, içten içe büyük bir şeyler olacakmış hissi yerleşti. Biraz zaman geçti ve işleriniz adeta domino taşı gibi üzerinize yıkılmaya, her şey ters gitmeye; en “olmaz” dediğiniz şeyler olmaya başladı ve çıldıracak duruma geldiniz. Depresif, yalnız, mutsuz, ne yapacağınız bilemez üstüne üstlük kimseden yardım göremez haldesiniz. Çevrenizdekilerin gerçek yüzünü görmeye başladınız ve arkadaşlarınız azaldı, fikirleriniz değişti, belki hastalıklarınız ortaya çıktı sonuç olarak bir sürü mücadele yaşadığınız bir evreyi atlattınız ya da içindesiniz… İşte, bu “Satürn olayı”dır.

Kişiyi büyüten, çevresini değiştiren, olaylara bakış açısını farklılaştıran, hayatına vereceği yönü doğru seçmesi için ittiren güç budur. Bir huydan vazgeçmeniz gerekiyor ama yapamıyor musunuz? Satürn burcunuza yaklaştığında (tam giriş yapmamış olsa bile) elini beline koyup “hadi bakalım bırakma da görelim” diyen bir yapıyı barındırır. Zorlaya zorlaya, kanırtarak kişiyi bağlılıklarından, katı kurallarından, inançlarından ayıran etkinin sahibidir.

Birinden ayrılmanız gerektiğini biliyor ama çok seviyor, “onsuz olamayacağınız için” ayrılamıyor musunuz? Satürn burada gayet güzel gelip “Bak bakalım yaşayabiliyor musun, kolay mıymış öylece ölmek?” diye sorup ilişkiyi bitiren karakterdir. Öldürmez, biraz sürünürsünüz ama yaşamınızı da kurtarır bir yandan.
Bu nedenle Satürn etkisi önemlidir. Gelişmenizi sağladığı, ileriye nasıl gideceğinizi anlamanıza yardımcı olduğu, o bir türlü geçemediğiniz eşiği atlamanızı sağlayıp, öğrenmek gerekliliğini getirdiği için.
Satürn bir burçta 2,5 yıl kalır ve bu süre boyunca kişi öğrenir, eğer gerçekten akıllı biriyse öğrendiklerinden ders çıkarır yoluna devam eder. Ders çıkaramayanlara magazin dünyasından bildiğimiz bir sendromu hatırlatayım: 27 yaş sendromu. Evet, Satürn etkisi serttir ve genellikle(hepsinde değil) ölüm anı haritalarında Satürn devrededir.

Satürn döngüsü

Satürn döngüsü burca ya da yükselene girmesinden farklı bir süreçtir. Satürn’ün burca/yükselene girmesiyle, haritada bulunduğu noktada olması arasında fark vardır. Diyelim ki, doğum haritanızda Satürn 27° Başak burcunda ve burcunuz Yengeç. Bu demektir ki siz aşağı yukarı 24-25 yaşından itibaren çeşitli sınavlara tabi tutulacaksınız ve çok zor günler geçireceksiniz. Sebep:

1- Burcunuzdan Satürn geçiyor

2- Satürn haritanızdaki doğal döngüsünü tamamlayacak

Satürn bir kişiyi 30 yaşına kadar genelde bir kez yoğun şekilde etkiler; diğerleri de kötü ya da zor olabilir ama ilk etki tam olarak atlatıldıysa diğerleri atlatılmayacak kadar ağır değildir, ağır olsa bile önceden alınan derslerle hafifler.
“Nedir bu 30 yaş?” Diye sorarsanız, yukarıda bahsettim. Satürn bir haritada yaklaşık 30 (29,5)yılda bir kendi döngüsünü tamamlar. (Yukarıdaki örnekten yola çıkarak) şöyle anlatayım, burcunuz olan Yengeç’ten Satürn geçti ve çok zor bir dönemi atlattınız. Döngü bitti mi? Hayır. Satürn ne zaman Başak burcunda 27 dereceyi geçerse döngüsü de o zaman tamamlanır. Siz artık 30. Yaşınızdasınızdır ve 1. Satürn döngünüz biter. Bu nedenledir ki, 27 yaşından itibaren hayatlarımızda garip yol ayrımları, değişiklikler, bir telaş yaşar, 30’a gelince bizden hiç beklenmeyecek kararları alırız. Çünkü değişiriz. İşte, bu kararların ve gerçek kimliğimizi ortaya çıkarabilmemizin en önemli göksel etkenlerinden biri Satürn’dür. Çünkü o, bizim yol ayrımımızın bekçisidir.

Hepinize hayırlı Satürn döngüleri diliyorum…

24 yorum:

  1. Yani ben Aslan burcuysam ve Satürn'üm Kova'daysa bu benim en az 15 senemi Satürn etkisinde geçireceğim anlamına mı geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, Satürn kova burcuna girdiği zaman sizi etkileyecektir. Yerleşimi ilk 10 derece içindeyse(örneğin: 5 33' Kova ise) henüz yaklaşırken etkilemeye başlar :)

      Sil
  2. şimdi anlamadığım şey,
    yükselenim yay, burcum da koç, satürn de 28 kovada.
    satürn kovaya geçince mi etkilenirim yoksa yaydan başlar mıyım ? 30a da çok var yah, anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kova 5' 47'' imiş satürn.

      Sil
    2. Yay'da başlayacaktır, Kova'da da etkileyecektir :)

      Sil
  3. Burcum akrep, dedigine gore saturn burcumdaydi, ki yazdiklarindan yola cikarak soyleyebilirim ki etkisini fazlasiyla gormusum. Ama tam hayatimin o saturnlu sikintili donemini ite ite yoluna koymus ve dedigin degisimi yasamisken simdi yukselenim yay diye tekrar mi oyle bi doneme giricem demek oluyo?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine sıkıntılı bir dönem sizi bekliyor ancak bu sefer Akrep'teki gibi olmaz zira deneyimlerinizden faydalanarak daha kolay karşılarsınız hatta Satürn'e ayak uydurarak iyiye çevirme şansınız dahi var :)

      Sil
  4. merhaba benimde burcum akrep 6 derece ve satürn'üm yayda 18 derece. geçtiğimiz iki buçuk sene cok sancılı oldu. bütün hayatım tamamen değişti. şimdi merak ettiğim gücüm yok demek istemiyorum ama tekrar mı sınanacağım yani?

    YanıtlaSil
  5. Merhaba benim burcumda yay yükselenim yengeç sanırım satürün benim hayatımı sil baştan yeniden kuracak. Ne arkadaş kaldı ne sevgili��

    YanıtlaSil
  6. Burcum balik ve yukselenim aslan 2 yil once zor donemler yasadim saturnden dolayi mi ? Beni etkileyecek mi saturn?

    YanıtlaSil
  7. Ay ben anlamadım. Vallahi anlatmışsınız ama alakam olmadıgı için anlamadım sanırım. Burcum yengeç. Yükselenim boğa, satürn 24.29 balık diyor. Yani ne demek bu. Bu arada yaklaşık 2 senedir hayatımda kimsenin yaşayamıcagı talıhsızlıkler yasıyorum her anlamda ama özellikle aşk. yani benım karşımda deli gibi sana aşığım diyen adam 2 gun sonra benı aldatabılıyo oyle garip şeyler. uff kafam cok karısık. ikizler burcu oldugumdan şüphelenıyorum :( ne zaman düzelicek aşk hayatım ya evlenmek istiyorum

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. burcum balık yükselenim de balık, satürnde 09' 3° balıkta ne oluyor ki böyle olunca

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Nurçin hanım. Kova burcu kadınıyım yukselenim ikizler satürnüm 19°22 kova da nasıl etkileneceğimi tam anlamadım yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  14. Mayıs başı akrep burcu bir beyle kısa bir iliskim oldu. Kendisi çok hevesli ve istekli olmasına rağmen 8 mayısta bir anda gelecek kaygısı yüzünden diye tahmin ediyorum bitirdi. Bunun satürn etkisiyle alakası olabilir mi?

    YanıtlaSil
  15. Anlamıyorum ve çıldırmak üzereyim :((( Yükseleni yengeç olan ikizler burcu kadını 49' 31"lik oğlak satürnüyle ölsün mü Nurçin Hanım? 27 yaşımda son 1 senedir hayatımın tepesine koyduğum her şey tepeme yıkıldı. Muazzam bir dikiş tutturamama ve güven problemi yaşıyorum. Daha ne kadar devam eder öleyim mi??

    YanıtlaSil
  16. 87 ocak doğumlu bir oğlağım. Yükselenimi bilmiyorum bile. 26 yaşımda evlendim 28imde boşanıyorum. Thank you saturn diyebilir miyiz? bundan sonra her şey mükemmel olacak daha fazla acı çekmeyeceğim diyebilir miyiz? Acı istihkakını doldurdun hadi yine iyisin, diyebilir miyiz?

    YanıtlaSil
  17. Benim dogumgunum Mart 26, 1986. Ne zaman etkisi bitecektir? Elimi attigim bozukuyor, hayatimij her yonu karoyerim bile allak bullak oldu. Gercekten 0 sansim var.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba benim yukselenim aslan burcum yengec dogum yilim 1999 tam olarak satürn etkisi beni kac yilinda alacak? Yaziyi okudum fakat beni etkileyecek yili hesaplayamadim. Yardimci olur musunuz?

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Nurçin hanım kuzey ay düğümünün de burada bir etkisi var mıdır? Satürnüm 24,15 R kova-yükselenim oğlak-güneşim terazi.
    Kuzey ay düğümüm 11.evde yayda olduğu için bu kadar etkilenmiş olabilir miyim bu dönemden.. satürn yay geçişinden 2 yıl öncesinde de dramatik zorlu durumlarla başa çıkmaya çabalıyordum. Ay düğümünün bu zorlaştırıcı etkiyi daha da artırması söz konusu mu

    YanıtlaSil
  20. Merabalar burcum aslan yükselenim ikizler yıldızım güneş ve hayatımda her 2.5 senede 1 bişey oluyor mahvoluyorum suan durgun zamanlar ama duygusal problemler fazlasıyla yaşıyorum bir sürü kafa karışıklığı var bu ne zaman düzelir bilmiyorum ama arkadaşım satürn döngümün doğduğuö andan itibaren başladığı söyledi 30 uma az kaldı umarım biter bir gün

    YanıtlaSil